onsdag 26 januari 2011

Stortår och läshuvud


Mogget har ingenting emot att stryka sin kind mot min stortå. Han ser det som ett helt okej sätt att bli kliad på kinden. Efter några stryk brukar han dock bita ett nätt bett.
Yajks, jag ser ut som en galen professor på bilden men det var den enda nya bilden jag hade på kissekatten. Jag når liksom inte att fotografera honom härifrån(jag sitter på ett universitetsbibliotek i Uppsala) och egentligen passar det rätt bra. Jag känner mig som en galen professor. Rotar runt i böcker och försöker exprimentera ihop ett teorikapitel. Kroppen är emot mig (den är en trött hormonboll), vädret är med mig (det är vackert), Gud är med mig (jag lever, även idag). Slutligen så är tyvärr intellektet emot mig (emedan det påverkas av hormonbollsstatusen). Ni hör, för, mot, med, hit, dit och bananas. Ännu en dag av brottning med inledningsdelen.
Över och ut från Acamedia Thesisson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar