fredag 21 januari 2011

Dagens uppsatstips #2 och #3




Min vän och klasskompis Kristina är frustrerad av att hon läser litteratur snarare än skriver på uppsatsen just nu. Jag tänker ta efter henne idag och försöka att istället för att läsa samtidigt som jag skriver fokusera på att läsa in mig på det jag ska skriva om så att jag kan göra det på ett vettigt sätt när jag sätter igång på måndag igen.


Och, Kristina, det var ju ett kasst tips för dig kanske så här kommer ännu ett:


Det är en pluggardag idag igen: känn inte efter idag heller.


Varför jag inte alls skall nudda laptopen på ett pluggvis i helgen är för att min lillasyster och lillebror hälsar på för första gången (på tiden). Förresten, två bilder på mig och mina syskon från fem år sedan (plus mamma och hund). Det var sommarsemester, vi hade hyrt ett litet hus i Jämtland en vecka och bilade ner. Vi hade suttit i bilen länge och hade pausbrottning. Det är så himla, himla fint att de kommer!

2 kommentarer:

  1. På helgen nuddar jag inte uppsatsen på något sätt! Det är heligt. Men i fredags tillbringade jag i alla fall tre timmar på Carolina. I fokuserat tillstånd, rekord för att vara jag. Hoppas lyckan håller i sig på måndag!

    Mysigt med syskonhäng!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ruskigt fint att ha dem här- och uppsatsen fanns inte en gnutta i min tankevärd. Vad gjorde du i helgen?

    SvaraRadera