tisdag 18 januari 2011

Allergique

Jag verkar ha fått en slags allergisk reaktion mot vigselringen. OBS! Vigselringen, inte mot äktenskapet. Nu syns det kanske inte så mycket men det är för att de t är påväg att läka, tror jag. De senaste dagarna har jag låtit ringen ligga för att huden skall återhämta sig. Frågan är bara varför: varför? Mansson föreslog att guldsmeden kanske bytit guldet vi lämnat in mot koppar som han sedan bara förgyllt. Och bara då med min ring, Mansson har ju inte reagerat mot sin. Kanske är det inte just guldets fel utan snarare att jag haft något där hela tiden, när jag tvättat händerna och så och så har huden inte haft möjlighet att torka upp ordentligt.
Jaja, sånt händer i mitt liv.
Vad gör ni en tisdag som denna?
Min svåger har precis flyttat till Göteborg för att börja läkarprogrammet och jag är så väldigt glad för hans skull, att han kom in och att han verkar ha hittat väldigt trevliga människor att bo med. Att han får börja på ett nytt spännande kapitel. Att han flyttar till Gbg fick mig dock att tänka på att han och flera andra goda vänner bor i den staden, medan vi när våra uppgifter i staden Stockholm är färdiga kommer att styra kosan mot Skåne och inte mot Göteborg. Hit and miss, liksom. Varför kan inte vi bara ha ett stormöte alla vänner och bestämma oss för en lagom stor, bra placerad ort att bosätta oss i eller i närheten av. Då skulle man inte behöva längta så himla mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar