torsdag 27 januari 2011

Cåmputörn & jag

Jag går om labbarna på den snärtiga kursen Digital Dokumenthantering som handlar om databaser(MySQL) och php. Jag hade struntat i att gå på några labbar förra terminen, halkade efter och kände att jag inte kunde tillräckligt för att klara tentan eller ens omtentan. Vi hade så mycket att göra då. Därför gör jag om labbarna och ska skriva tentan den 18 februari. Eller skriva och skriva... kursen handlar mest om att copy-pejsta på rätt sätt. Jag lär mig alltså inte så mycket om php:s essens men att klistra in rätt textsnutt på förhoppningsvis rätt ställe.
Under dagens labb gick det himla bra, vi gick igenom det fundamentala i php och jag gjorde och kunde. Det är en otroligt tillfredställande känsla att uppdatera webbläsaren och få se koden man skrivit fungera! Just idag kan lite förstå det goa med att vara programmerare.
Följande låt tillägnar jag min uppsats (jag ska inte göra dig besviken):
http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar