torsdag 20 januari 2011

Bildbyte

Min syster Mårran mailade idag mig en av bröllopsfotona tagna precis efter vigseln i novembriga Botaniska trädgården i Lund.
Jag kunde inte låta bli att ha den som bakgrund ett tag. Den gör mig så väldigt glad.
Jag har för övrigt haft ett väldigt trevligt dygn i Uppsala. Jag och min basgrupp hade ofta väldigt trevligt under grupparbetet och kunde inte sluta prata. Jag föreslog en sammankomst utan pluggande. Vi världens godaste thailänska mat på Koh Phangan i Uppsala (jag är frälst) och hade riktigt riktigt trevligt. Nu låter det som om jag är förvånad och det är jag inte. Det är bara värt att skriva om, att vi hade så trevligt. Är lite svulten på socialt umgänge med vänner.
AVslutningsvis dagen uppsatstips: känn inte efter när du(läs jag) ska arbeta eller börjar arbeta.

4 kommentarer:

  1. Ah, mera dagens uppsatstips. Det kan jag behöva. Kul att Koh Phangan var bra, vi har länge funderat på att gå dit men inte tagit oss för att göra det.

    SvaraRadera
  2. Min taktik för att plugga är att ha som rutin att ta mig till skolan alla klockan åtta alla vardagar, och sen försöka stanna kvar tills jag känner mig färdig. Det gäller bara att ta sig ur sängen först.

    SvaraRadera
  3. Det är en grym taktik. Själv går jag hela vägen till köksbordet där laptopen är placerad :) Men får du saker gjorda på eftermiddagen? Min hjärna går bara och lägger sig då tycker jag...

    SvaraRadera
  4. Om jag har någonting att äta vid tre och tar paus en gång i timman ungefär brukar det funka på eftermiddagarna. Det gäller bara att förtränga att det finns datasalar med goda slösurfningsmöjligheter en trappa upp...

    SvaraRadera