måndag 31 januari 2011

Hårklyverier

Ni Uppsalabor kanske känner av hur marken gungar lite under fötterna på er idag och kanske hör ni också ett muntert trallande bortom husen? Det är fröken, nej, fru Momo som skuttar till frisören!
Bort med det sista av "hårdrockskille som sparar ut håret"-frisyren! Här ska det klippas toppar och stajlas till. Fast egentligen gör jag nog en höna av en fjäder. Vad som kommer att hända är att frisören kommer att toppa mig och göra håret lite kortare med effekten att det mesta av håret blir av samma längd och därmed tjockare. För jag sparar ju ut till långt.
Men,
även om jag inte kommer att se ut som Lady Gaga när jag är färdig, så är det så väldigt härligt att bli ompysslad en stund och känna lukten av frisersalong (och få en mer frisyrig frisyr).
Över och ut i januarisolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar