fredag 28 januari 2011

Jag är inte ensam, jag är allena

Har varit hel mol allén idag men haft väldigt mysigt. Åkt buss till det för mig nya Sollentuna bibliotek (Med gratis toa, bra när man pluggar. Känns liksom fel att betala för att kissa och bajsa) och suttit och pluggat. Sedan köpt en gullig kofta, näsplupp,hårklämmor och annat nödigt och onödigt. Åkt hem, gullat med katter, tittat på dramaserie från 90-talet Cold feet som jag inte såg då för att jag var ca 13 och inte kunde relatera till 30-åringar. Eller just det, sen är från 1999/2000 men känns lite daterad. trevlig i alla fall.
Har längtat Väldigt efter barn idag. VÄLDIGT! Det blev för mycket när jag hörde en 3-4åring fråga sin mamma:
-Är du en bajskorv? (Ungefär 20 gånger på ett ramsaktigt vis.)
Jag och hon (barnet alltså) hade passat så bra ihop. De där barnen kommer väl när de kommer och kanske bra att ta en mastersuppsats i taget och en graviditet med påföljande barn i taget men längtar, det gör jag.
It's the undertow... dragging me along.

Vassego, kvällslyssning:
Sodom, south georgia med Iron & Wine http://www.youtube.com/watch?v=5PIi0hIT4XQ
The Con live för radio av Tegan and Sarah http://www.youtube.com/watch?v=q4tcDRkqU4o

Nu ska jag lägga mig i en nybäddad säng och läsa med två katter som sällskap. Imorgon i ottan, stiger jag upp för att åter greppa kunskapens fackla och lysa upp outforskade gömmor av världen.

1 kommentar: