torsdag 9 december 2010

Välkommen in


Jag heter Momo, tillsammans med cirka sju andra i Sverige - de flesta av dem heter nog egentligen Muhammed- och är nyligen fyllda 25, snart färdig bibliotekarie, kattägare x2 och nyligen gift med Make "Roland" Mansson(fingerat namn). Jag tänker att man inte kan vara någon annan än den man är, och därför har jag inte lust att låtsas heta något annat. Men min man har inte valt att blogga och han jobbar som FBI-agent, så han får bli Make Roland Mansson.


Bloggen hanlar nog om vardagen, fantasin, arbete och drömmar, din mamma, en katt som biter mig när jag har badat i klorvatten samt det ljuva nöjet att pendla och spendera sina dagar på Upplands Väsby station.


På lördag ska jag och Mansson se Harry Potter 7.1 på bio. Jag älskar att skutta in i böckerna och dricka honungsöl, flyga läskig häst och leka att jag är mest lik Albus Dumbledore men filmerna lämnar ofta mycket att önska. Förutom musiken som får sagobarnet att hoppa upp och ner av förtjusning. Sedan öppnar Daniel Radcliffe munnen och allt förstörs(förutom i 6:an, då det t.o.m. fanns ett uns humor med i manus och allt i filmen inte gick på sin ytliga snygghet).


MEN, på lördag ska jag gå utklädd till Hogsmeade-bo, häxa. Jag tänker hårspray, turkos ögonskugga, julpyntsfågel i håret och klänningen jag köpte från Malmö opera en gång.


Lovar bild!


Fortsätter med att psykologiskt bryta ner Make så att han också klär ut sig.
(Det går inte. Han är stenhård. Lite som de här killarna: http://www.youtube.com/watch?v=34sqrLWF_tQ

Över och ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar