söndag 19 december 2010

Det blev fel någonstans


Vi fick aldrig en till katt i juli där någon gång. Någon gjorde ett byte. För den där "katten" som vi fick i vår ägo är utan tvekan en hundvalp.


Evidence numero uno:

Mogget lägger sig på rygg titt som tätt för att vi ska klia honom på magen.


Evidence numero två:

Mogget somnar som ett tillitsfullt barn i min famn flera gånger om dagen (typiskt hundvalpsbeteende).

Evidence number trés:
Mogget är med och "hjälper till" med vad man än gör. Om man skall gå på toa eller borta tänderna så hjälper han till med att spola, gärna när man fortfarande sitter på toa eller dricker från kranen när man själv skall använda den.


Evidence nummer fjärs:

Han apporterar. Sitter man i sängen så kommer Mogget släpandes på en hårsnodd som man kastar varpå han flyger efter och två sekunder senare har släppt ner på täcket för att man ska kasta den. Proceduren upprepas minst fjorton gånger.


Det som talar emot hundvalsteorin är i och för sig att han spinner som en liten motor.


Det bästa av två världar.

2 kommentarer:

  1. En svart liten allergenbomb (snyft) är han dock alltid, men ack så söt! Nu när han är kastrerad och testosteronnivåerna dalar kanske han omformas till det graciösa och värdiga kattdjur han föddes som?

    Upplagd 04:37, bara jag som blev lurad av deras timestamp som ignorerar tidszon? :P

    SvaraRadera
  2. J, det ser ut som att jag är värsta nattbloggaren... men när detär natt sover jag som en klubbad säl. Ha ringen aning om man kan ändra det...

    Just nu är Magnus i farten med att köpa ett (enligt Moraea white trashigt) kattklätterträd/klätterställning. Det räcker från gold till tak och kommer förhoppningsvis att ge katterna lite mer livskvalitét. Det dövar mitt samvete lite, mitt "de får inte vara utomhus men borde få det" och kommer nog att vara asroligt för dem.
    Ser fram emot att ni kommer och hälsar på nära, nära julafton. Det hade varit lite för sorgligt utan nån familj annars!

    SvaraRadera