lördag 25 december 2010

En julsång på gång

Min karl behöver låna min dator och jag ska gå och lägga mig. Men en liten julhälsning i form av en påbörjad dikt. Jag har länge velat skriva en julsång. Än så länge är et en ofärdig dikt.


Through the dark on a cold winter morning

comes the mother with her new born child


Where are you going,

Mother of one,

Where are you taking your little son?


To show him the snow, the fields and the sky

To show him the stars and the first bird fly


Where are you walking,

Mother of one,

Where are you taking yor little son?


To let him see sparrow and stone

To let him show the foxes run home


Why are you stopping,

Mother of one,

What are you showing yor little son?



[Här kommer något om att det är världen som ska få se det lilla barnet. Jag tänker också att dikten/sången kan handla om alla barn.]


Massa, massa god jul.

Jag har det väldigt bra. Det är fint att vara gift. Särskilt med M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar