torsdag 16 december 2010

Lika blandat som snön från molnen

Den första vita julen för min del på år och år tror jag kommer att äga rum i nästa vecka. Detta är faktiskt magiskt, barnsligt underbart för en person som växt upp på den skånska snålblåsande slätten. Jag minns att jag en julaftons morgon för inte så många år sedan vaknade av att fåglarna kvittrade och det kändes som att våren låg i luften.


En fråga:
Jag har tvingat mina julaftonsfirare (Make och hans kusin M) att läsa högt på julafton. Det enda jag har i huvudet är Semlan Lagerlöf. hon är en gammal favorit men jag vill försöka förnya mig på julsagofronten.

PS.1.
Julian Wiener Melange
Som ni ser, jag har ett skämt på gång... Julian Assange och Wiener Melange. Den ena en slingrig snubbe och det andra en halvtradig kaffeliknande dryck som man får för ett par spänn i deppiga kaffeautomater.

Nån som kan få till skämtet?

PS.2.
Annars så har Make Manssons dator blivit dödligt sjuk och har någon slags personlighetskris.

(Sorgsen orgelmusik)

Det är med stor sorg vi samlas här idag för att ta farväl av en kär, kär vän...

4 kommentarer:

  1. den självlysande (blåa kylningen)? redan?

    SvaraRadera
  2. Hehe, du vill alltså att dina bloggläsare ska få till skämtet om Assange/Melange åt dig? Jag gillar ordvitsar, men måste erkänna att det här fallet verkar väldigt svårt..

    SvaraRadera
  3. Jo, det enda som skulle kunna vara roligt är att det rimmar... typ... i ärlighetens namn behöver nog ett skämt lite mer än så :) En annan gång skall jag få till en äkta ordvits.

    SvaraRadera
  4. Segger, menar du Makes dator? Jag vet inte riktigt vad som har hänt eller jo, det är väl ett virus som har infekterat och datorn vill liksom inte gå in i Windowsläge... kanske..

    SvaraRadera