måndag 25 april 2011

Hej påskkärringar!

Påsken och sådär,
väldigt fint och trevligt. Jag tillagade lamm med rosmarin, vitlök, timjan och persilja. Till detta serverades (genom vänner) fransk potatisallad, ytterligare sallad, bröd, örtsky, gräddfil. Det visade sig att jag inte var så dum på det där med att göra stek!

Vi gick på midnattsmässa i S:ta Eugenia i Kungsträdgården och även om jag saknade S:t Thomas i Lund så var det väldigt, väldigt fint. Annars har jag och Magnus gömt och hittat påskägg i solskenet, jag har fått handlening på uppsatsen igen och fått en massa att ändra och lägga till. Det är darrigt men jag ska göra så gott jag kan. Det kändes roligt att hålla middag i vårt hem, men goa gäster.

Dagens gjorda och framtida gärningar:
Går upp kl 9
Äter frukost (lamm, sallad, lite bröd med spad och ägg)
Slår på laptopen och söker upp böcker som behöver komplettera avsnittet om tidigare forskning. Det visar sig A) att jag kommer att plugga i Södertörns högskolebibliotek imorgon och B)troligen kommer att gästa andra biblioteksfaciliteter i veckan. Det ÄR bättre att undvika att plugga hemma.
Gå en lång runda på våriga, vitsippebeströdda Järvafältet
Äta limecheeskake och dricka kaffe
Eventuellt gå på kvällsmässa i Eugenia
Läsa it min bok
Drömma om en i juni färdig mastersexamen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar