fredag 29 april 2011

En uppsatsförfattares bekännelser - Nedräkning dag 12

Igår gick jag och lade mig vid 21.30. Jag somnade kanske ca 22.15 och sov till 07.00. Jag är utvilad, sitter vid mitt skrivbord, petar på slutdiskussionen och är väldigt torr i ansiktet.
Idag berättar jag för mig själv att jag är väldigt bra.
Jag skrev precis till en vän att min "jag har suttit med den här hemtäntatn för länge"-känslan har tagit över. Den yttrar sig som så att när man läser igen partier man skrivit som man egentligen skulle behöva ändra eller förbättra så tänker man: Tralalala, jag tar bort lite istället då eller knattrar lite random på tangenterna och hoppas på det bästa. Slutligen kan man också strunta i att man borde förbättra och bara låta det vara och ta bort den gula markeringen eller kommentaren man satt dit innan.
Men som sagt, jag försöker idag emst känna att jag är bra. Femtiosju sidor kan inte ha fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar