tisdag 1 mars 2011

Huvudbry

Tre sånger poppar ofta upp i mitt huvud. Repertoaren är av sällan skådat slag.

Musikstycke nummer 1 (jag ordnar dem efter frekvens):
Först ut är den klämmiga biten Popcorn som förutom att vara väldigt ful, i mitt huvud spelas snabbare och snabbare.

Musikstycke nummer 2:
Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? Det här är nog en lärarkandidat som vi hade i engelskans fel. Han pratade mest om musik, vilket var ekvivalent med Bruce Springsteen, på våra lektioner (för att vi var musikklass). För att skoja till det sjöng han en gång Klas-Göran-biten. Jag kan inget mer av den.

Musikstycke nummer 3:
Nationalsången. Av någon outgrundlig anledning. Snele kungen, du som inte bestämmer över någonting (förutom kanske över stackars Silvias ansiktslyft), bestäm att vi ska ha en ny nationalsång så att jag i min stackars hjärna kan få byta ut musikstycke nummer 3!

Förslag på ny nationalsång mottags tacksamt i kommentarsfältet. Änglamark av Evert Taube finns redan på listan. Jag vill ha nyskapande förslag, tack, för mitt trötta huvuds skull.

1 kommentar: