måndag 14 mars 2011

Dagarna kommer och dagarna går


Med eld i baken skriver jag vidare på mastersuppsatsen sittandes på Tensta bibliotek (ingen har kommit med brandsläckare än. De spelar oberörda. De spelar bra.). Om sju dagar skall jag lämna in något som är smartare än det jag har nu. Det blir nog fint det där.

Helgens ryggont börjar avta vilket är en stor lättnad. Det är psykande att känna att man inte kommer att kunna sitta och skriva en hel vecka när allt man behöver göra är att skriva en hel vecka.


Annars så åker Make Mansson till Skåne en vecka och har trevligt. Good for him! Han har faktiskt inte varit där sedan bröllopet vilket är bananas. Jag och katterna kommer att längta men det blir lite bra också. Jag kan gå in i pluggmode och slippa frestelser. Som till exempel när ens äkta hälft föreslår att man skall se en trevlig film. Det slår högre än att knappra på tangenter.


Veckorna som kommer i korthet:

Denna -
Hela veckan = S K R I V A
Torsdag = Skriva på ett papper som gör mig till timanställd biblioteksassistent i Huddinge kommun

Nästa-
Måndag = lämna in det skrivna, Mansson kommer hem

Onsdag = träffa handledaren och få feedback på det skrivna

Fredag = bo i ett lyxdesignrum en natt på ett hotell i Stockholm och äta ostron och dricka champagne tilllsammans med Mansson*





*Det är en vinst från ett glossigt bröllopsmagasin som jag köpte innan bröllopet. Mer om det senare.

2 kommentarer:

  1. ...mastersuppsatsen består?

    SvaraRadera
  2. Typ så...
    försöker göra om mig till Obama och säger om och om igen "yes, we can!" inombords. Det går faktiskt framåt, men ajajaj lite väl långsmt.

    SvaraRadera