måndag 28 mars 2011

Hotell Hansson

Vårt rum var lite litet men väldigt fint. Vi fick en skön dubbelsäng, ett djupt badkar och en TV att titta på. Förutom att titta på TV(vilket jag gör ungefär varje halvår nuförtiden) och ut genom de skira gröna gardinerna ut på en innergård i Vasastaden så åt vi middag i hotellets bistro. Vi blev bjussade(det ingick i vinsten) på ostron och champagne vilket utan tvekan var en stor hit. Det visar sig att blötdjur är väldigt gott (särskilt i kombination med vinegrett, citron, dill och champagne)! Jag var vid det här laget så hungrig att jag knaprade i mig all dill som omringade ostronen. Vi åt sedan mumsig huvudrätt och njöt av att vara hemifrån i en vacker lokal i varandras sällskap. Hotell, jag skulle om jag hade en annan plånbok gästa ett många fler gånger. Det passade verkligen bra att ta ut hotellvinsten mitt i mars, mitt i plugg och annat vardagstråk. Idag har jag börjat på den stora omarbetningen av "Resultat och analys"-delen av min masteruppsats. Morgonen började med en liten överraskande sväng av stressrelaterad yrsel. Det var itne särskilt skojigt men gick över snabbt. När jag väl börjat arbeta med texten insåg jag att jag inte behövde skriva lika mycket text till utan snarare lägga till en del och omarbeta en hel del. Och det är görbart, det känns så just nu i alla fall. Påminn mig om att inte försöka ta en till mastersexamen. En är nog för en kvinnsålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar