tisdag 8 februari 2011

Ge oss några dagar av din sommar

Jag skulle vilja be att få inbjuda den intresserade till några dagars teaterläger i sommar. Jag kan inte bjuda in någon till ett landställe i Brösarps backar, även om jag skulle vilja, för det är mina föräldrars ställe och inte mitt. Därför blir det väl kanske till att samlas i Tensta, i Lund eller någan annan ort som passar.
Idén är att träffas under en samling dagar med en grupp intresserade och skrapa fram en föreställning på endast en liten tid. Kanske är det bara tre personer, två scener och en sång. Kanske är det roligt, kanske sorgligt. Kanske är det människor jag inte känner ännu kanske sådana som jag känner sedan fem eller tolv år tillbaka. Det vikitga i kråksången är att leka tillsammans. Jag upprepar: att leka, pyssla, skissa. Inte skapa utan snarare skrapa (fram, man får se vad det blir). Sedan visar man det för t.ex. två katter och en odiskad disk/sina föräldrar plus en snäll granne/några kompisar som var för upptagna med sommarjobb för att hinna vara med.

Momo producent och hittare av manus/hittapåare av idé
Annan inspirerad sommaryr person att regissera
Andra flera personer att vara med och leka, pyssla, spela, skissa
Ännu har jag ingen kunskap om min sommar. Men jag vet att detta är något jag vill göra. Vill du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar