tisdag 24 maj 2011





Så hösten är lite trygg med jobb på Huddinge huvudbibliotek. Dessförinnan åker jag och Mansson på försenad bröllopsresa. När man vet att man kommer att få arbeta och få lön efter semestern känns det okej att planera något som kostar kosing. Vi styr segeln först mot Oxford där vi hälsar på fina vänner ett par dagar, sedan bär det av till gröna (möjligtvis regniga) Wales.


I väskorna våra kommer det att finnas regnkläder och vandringskängor. Semestern planeras bli en blandning av lagom långa vandringar och lagom långa fikor.


Annars försöker jag just nu granska den masteruppsats som jag kommer att opponera på om en vecka. Timmen innan min opponering blir min uppsats synad i sömmarna. Uppriktigt sagt så är jag nervös och trött. Detta är sista persen och mitt intellekt känns som att det förätit sig på knogmackor. Men jag klurar vidare för att få till en ventilering som uppsatsförfattaren förtjänar. Under tiden lyssnar jag på det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar