torsdag 5 maj 2011

En uppsatsförfattares bekännelser - Nedräkning dag 5

Så har man tackat nej till att jobba på sitt bästa älsklingsextrajobb på Skogås bibliotek. Jag kände mig jättedum men hävdar inför dumhetskänslorna att jag behöver skriva idag. Chefen förstod men jag kände att jag ville säga, nej jag ångrar mig och kommer och sätter upp böcker! Jag vill vara till lags men nu är det väl framförallt tid för att var uppsatsen till lags i några dagar till. Samtidigt försöker jag klura till en jobbansökan som skall skickas in senast söndag. Med hjärna i ett stadium av utbränd potatis är det lite klurigt att framhäva sina förmågor men jag skall skriva så gott jag kan. Även utbränd potatis ger inte upp. Hon slänger på lite creme fraiche eller något och hasar sig vidare en bit till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar