fredag 20 maj 2011

Baby, I'm the haggling kind

Bloggen har varit trasig i mer än en vecka. Jag har knåpat ihop inlägg men har sedan inte kunnat publicera dem. Nedan kommer ett inlägg som skrevs för några dagar sedan.

Jag har fått jobb i höst och stannar sålunda i Stockholm ett tag till för fram tills årskiftet kommer jag att få arbeta på min drömarbetsplats - biblioteket!
Min första löneförhandling via telefon ägde rum i förmiddags. Min första löneförhandling över huvudtaget. Det visar sig att jag kan tala för mig lite. Jag ringde pappa för att kolla om jag gjort en bra eller en dålig affär. Han skrattade förtjust, jag hade alltså inte gjort bort mig helt!
Jag är så tacksam över att ha mamma och pappa och svärmor, de har varit med om mycket och har en massa olika sorters arbetslivserfarenhet. Det är fint att de finns och att de finns inom ett telefonsamtals avstånd. Och det är ju det där arbetslivet man skuttar jämfota ut i nu. Det känns riktigt fint att få skutta! (Och att få en slant för det.)

1 kommentar: